Det verte ein kamp i køa. nokon bruker skitne triks som albogar eller kroppsvekt for å skvise vekk folk frå køa slik at dei sjølv kjem raskast mogleg fram til kassa. Som ein apeflokk (rettare sagt Berberaper) som kjempar om mat frå turistar på Gibraltar, kan vi sjå visse likheitstrekk med kampen om mat og plass i køa på burger king (Ok, litt overdramatisert, men kjennast ofte slik..)
Eg vil nevne Mcdonaldization i denne samanhengen. Ritzer (2011:583) definerar begrepet slik: "Mcdonaldization is the process by which the principles of the fast-food restaurant are coming to dominate more and more sectors of American society, as well as the rest of the world. The nature of the Mcdonaldization process may be delineated by outlining its five basic dimension: Efficiency, calculability,predictability,control(...) and, paradoxially, the irrationality of rationality."
Vi som kunder har visse krav til fast food. Som vi kan lese ut frå navnet vil vi ha maten vår raskast mogleg. For ikkje å snakke om at maten er billigare enn dei fleste stadar (Hei, en student kan ikkje krangle på det!) Maten ser bra delikat ut på reklamar også, sjølv om det kanskje ikkje liknar på den maten du får i røyndommen, men kven bryr seg? Mat er mat og du er svolten ! Ut frå dei to begrepa som Ritzer presenterar "kalkulering" og "forventning", så er det forventa og kalkulert at vi som kundar skal få maten og betale raskast mogleg og forlate staden kjapt etterpå. Vi veit at dette får vi gjennom burger king og andre fast food bransjar, og difor vel vi å komme tilbake gang på gang fordi vi veit kva vi får. Trengsel og kø, det får berre vere, for mange er crispy chicken meny og double whoppar verdt det.
Men som eit tips: Ta turen innom 1001 natt istaden, dei har like gode hamburgarar til ca same pris, med mykje mindre kø.
Kjelder:
Ritzer, George(2011). Sociological theory. New york: McGraw-Hill.
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar